مجله آموزشی

صفر تا صد طراحی و اجرای زیر ساخت داکت اسپلیت

مقدمه

برای اینکه طراحی و اجرای زیر ساخت داکت اسپلیت چقدر اهمیت دارد باید در ابتدا بدانید داکت اسپلیت چیست؟ اسپلیت یکی از محبوبترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی در دنیا می باشد ولی طراحی و اجرای آن همیشه در دکوراسیون با مشکل مواجه بوده است. با استفاده از این طرح داکت اسپلیت این مورد حل شده است. همچنین طراحی و اجرای زیر ساخت داکت اسپلیت به دلیل زیبایی و کاربردی بودن در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین سیستم های اجرا شده تهویه مطبوع تبدیل شده است. البته این زیبایی و کارایی زمانی ایجاد می شود که طراحی این پروژه اصولی و به صورت حرفه ای انجام شود.

 

فناوری جدید

 

 

داکت اسپلیت چیست؟

این داکت یک سیستم تهویه مطبوع جدید می باشد که دارای یک با استفاده از یک قسمت داخلی و یک یونیت خارجی دمای محیط را متعادل سازی می کند. عملکرد این سیستم بسیار مشابه کولر گازی است با این تفاوت که این سیستم به صورت توکار نصب میشود و آسیبی به زیبایی و دکوراسیون محل نصب وارد نمی کند.

 

کانال کشی اصولی

 

مزایای استفاده از طراحی و اجرای زیر ساخت داکت اسپلیت

استفاده از این روش جدید نصب سیستم تهویه اسپلیت دارای فواید زیر نسبت به روش های قدیمی می باشد:

  1. این روش علاوه بر خنک سازی هوای محیط باعث پاکسازی و افزایش کیفیت هوای ساختمان هم خواهد شد. اجرای این روش همراه با استفاده از فیلتر هوا خواهد بود پس هوای محیط با استفاده از این فیلتر ها کیفیت بهتری پیدا خواهد کرد.
  2. همچنین در صورتی که این پروژه به درستی اجرا شود باعث کاهش چشمگیر هزینه ها در بخش برق و انرژی خواهد شد.
  3. همانطور که اشاره شد اجرای طراحی و اجرای زیر ساخت داکت اسپلیت به صورت توکار بوده و هیچ تداخلی در دکوراسیون و زیبایی محیط ایجاد نخواهد کرد.

 

تمیزی و زیبایی محیط

 

مراحل طراحی و اجرای زیر ساخت داکت اسپلیت

در این بخش به مهمترین مراحل طراحی و اجرای زیر ساخت داکت اسپلیت اشاره خواهیم کرد:

  1. بازدید از محل اجرای پروژه برای تعیین ظرفیت دستگاه، ابعاد و محل نصب: با توجه به اینکه این نوع از اجرای نصب اسپلیت به صورت توکار است باید قبل از شروع کار حتما بازدید از محل صورت پذیرد.
  2. بررسی محل نصب دستگاه: بعد از اینکه محل نصب دستگاه توسط صاحب ملک تعیین شد کارشناسان باید آن محل را مورد بررسی قرار دهند. محل نصب باید از رطوبت، تابش مستقیم نور خورشید به دور باشد. در غیر این صورت این سیستم کارایی خود را حد زیادی از دست خواهد داد.
  3. نصب هواساز( یونیت داخلی): این مرحله از طراحی و اجرای زیر ساخت داکت اسپلیت دارای دو موضوع مهم می باشد. اولین مورد محل نصب این قسمت از دستگاه است که اگر زمینی باشد باید داخل کف و اگر هوایی باشد باید در سقف و درون سقف کاذب باید نصب شود. همچنین این قسمت از دستگاه دارای صدا میباشد به همین دلیل در مکان هایی مانند اتاق خواب که نیاز به سکوت داریم باید نصب شوند.
  4. یونیت خارجی(کندانسور): مهمترین مرحله از اجرای پروژه طراحی و اجرای زیر ساخت داکت اسپلیت این مرحله است. این قسمت از پروژه معمولا در پشت بام و در محلی خنگ در زیر سایه نسب می شود. حتما باید این قسمت دور تابش مستقیم آفتاب باشد زیرا که این مورد باعث افزایش دمای داخلی موتور و کاهش عمر مفید آن خواهد شد. این قسمت هم صدای زیادی از خود ایجاد می نمایند پس رعایت نکته قبلی در این خصوص نیز صدق می کند. بهتر است با توجه به اندازه محیط مورد نظر از چندین کندانسور استفاده نماییم و به صورت نوبتی آنها را وارد خط سیستم تهویه مطبوع کنیم.

 

مراحل فرعی انجام پروژه

مراحل اصلی طراحی و اجرای زیر ساخت داکت اسپلیت در قسمت قبل بیان در این بخش به مراحل فرعی این عملیات اشاره خواهیم کرد:

  1. نصب و اتصال لوله های مسی: این لوله های یونیت داخلی و خارجی را به هم متصل می کند. همچنین گاز خنک کننده هوا توسط این لوله ها در کل سیستم جابجا می شود. به همین دلیل اتصال این لوله ها باید با دقت فراوان انجام شود.
  2. کانال کشی: این مرحله با اینکه ساده به نظر می رسد ولی نتیجه نهایی انجام درست پروژه در این مرحله خلاصه شده است. ابعاد، جنس، محل قرارگیری دریچه های کانال، قدرت مکش و کشش کانال همگی در این موثر موثر می باشند. پس این مرحله هم باید با محاسبه و دقت فراوان صورت پذیرد.
  3. ترموستات داکت اسپلیت: همانطور که از نامش پیداست وظیفه تنظیم دمای محیط را دارد. این دستگاه در دو نوع آنالوگ و دیجیتال در بازار موجود می باشد. همچنین با توجه به محل نصب یونیت داخلی قسمت قرارگیری آن نیز متفاوت خواهد بود.
  4. کابل کشی: مشخص است که برق رسانی و اتصال به تابلو برق یکی از موارد مهم و جدی این پروژه است. حتما این مورد باید با دقت بالا و وسواس انجام شود در غیر این صورت علاوه بر خرابی دستگاه با توجه به توکار بودن برخی قسمت های پروژه ممکن است منجر به آتش سوزی شود.

 

بهترین مرکز برای انجام پروژه طراحی و اجرای زیر ساخت داکت اسپلیت کدام مرکز می باشد؟

همانطور که اشاره شد اگر طراحی و اجرای زیر ساخت داکت اسپلیت به درستی انجام نشود ممکن است کارایی بسیار ضعیفی داشته باشد. به همین دلیل باید به مرکزی برای اجرای پروژه مراجعه نمایید که با تجربه بوده و دارای کارشناسان مجرب و کاربلد در این زمینه باشد. زیرا که اجرای این پروژه نیاز به افراد مختلف از چندین رشته متفاوت می باشد. پیشنهاد ما به شما در این خصوص گروه صنعتی تهویه رویال است.

 

ویژگی های منحصر بفرد گروه صنعتی تهویه رویال

این مجموعه به جرات یکی از قویترین شرکت های صنعتی در این زمینه می باشد. تنها با نیم نگاهی به رزومه این شرکت می توانید به معتبر و کاربلد بودن آن پی ببرید. مجموعه هایی مانند: شرکت نفت، بانک ملی، نهاد ریاست جمهوری، ارتش و بسیاری از ارگان های دولتی و شرکت های خصوصی پروژه های خود را به تهویه رویال سپرده اند. این مرکز علاوه بر طراحی و اجرای زیر ساخت داکت اسپلیت دستگاه هایی مانند: فن کویل، کویل فابریک، چیلر، هواساز، برج خنک کننده و غیره را با بالاترین کیفیت در سبد فروش خود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *